Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč se vlastně sčítáme?

Tak jsem se úspěšně sečetl.... Ale proč se vlastně sčítáme a státu dáváme informace, které už má k dispozici?

V sobotu ráno kolem 6:30 jsem uvařil kapučíno a spustil PC, abych se dozvěděl nějaké ty novinky. Vyskočilo na mě, že začíná sčítání lidu. Chtěl jsem mít tuto akci rychle za sebou a tak jsem hned doklikal na stránky sčítání a začal se sčítat. Jenže systém několikrát spadl a sčítání nešlo.

Nainstaloval jsem si tedy appku na mobilní telefon a ta taky nešla vyplnit. Něco se stalo, nešlo to. Nedávno jsem psal článek o tom, že jsme se radovali z výpadku registračního systému na očkování. Tenkrát jsem se státní správy zastával. Jenže další online prostředí a stejné problémy? To mě docela překvapilo. Čekal jsem, že to dnes půjde, systém bude předimenzovaný a nápor zájemců bez větších problémů vydrží. Nestalo se.

V sobotu odpoledne se mi podařilo přihlásit a sčítání úspěšně provést. Vyplnil jsem několik základních údajů o mě, mém bydlení, vzdělání a bylo hotovo. Sečetl jsem se.

Hlavou mi problesklo: „Sakra to bylo nějaké snadné, vždyť tyhle informace stát již má“.

Tak proč se vlastně sčítáme?

Google, Aliexpres nebo Alza díky mému mobilnímu telefonu, aktivitě na internetu mají dost informací k tomu, aby mě bombardovali cílenou reklamou a kdyby mě nechránili zákony o sběru dat, tak by věděli daleko víc (i když asi ví, zase úplně naivní nejsem).

Jenže poptávané informace ke sčítání (krom informace o náboženské víře) má stát k dispozici, tak proč je po nás chce znovu?

Celá tato taškařice se sčítáním prozradila jednu věc. Slibovaná digitalizace státní správy, kterou nám slibovala současná vláda, se nekoná. Stát není digitalizovaný ani náhodou a vypadá to, že ani z části. Informace, které se dříve sčítaly ručně přes komisaře, dnes sčítáme pořád ručně jen bez komisaře. České firmy i stát tímto přichází o velké peníze a náskok před světovou konkurencí.

České republice začíná utíkat průmyslová revoluce 4.0 a jestli se brzy nevzpamatujeme, tak se ocitneme sami uprostřed moderní Evropy. Česko už není montovna, na to jsou platy a vzdělání příliš vysoké. Ale ještě nejsme ani ten moderní stát s vyspělým technologickým průmyslem. Budoucnost je v technologiích a přidané hodnotě na výrobcích a službách. Na montování levných aut se neposuneme, ani nezbohatneme. Takové fabriky se dají otevřít všude po světě.

Zdali bude líp, ukazuje připravenost státu pro budoucnost. Stát (prostřednictvím vlády) vytváří podmínky a nechává, aby se ekonomika rozvíjela sama. V Česku jsme vytěžili kostrbaté podmínky státu na plno, problém je, že stát nevytváří adekvátní podmínky pro budoucnost.

Autor: David Hromas | neděle 28.3.2021 9:00 | karma článku: 42,32 | přečteno: 10118x
  • Další články autora

David Hromas

Volby Slovensko: Proč vyhrál Fico?

Desáté parlamentní volby, které má dnes již za sebou Robert Fico, dopadly vítězstvím strany SMER a vypadá to, že má Robert Fico i slušné šance sestavit vládu, která složí pohodlnou většinu.

2.10.2023 v 9:45 | Karma: 18,54 | Přečteno: 699x | Diskuse| Politika

David Hromas

Prezidentská volba, která nás ničí

Tento týden nám budou vrcholit prezidentské kampaně zakončené volbami do prezidentského úřadu, které budou v pátek a sobotu. Tyto volby nám přinesly něco, co jsem dlouho v takové míře na vlastní kůži nezažil. A je mi z toho smutno

23.1.2023 v 8:45 | Karma: 27,40 | Přečteno: 820x | Diskuse| Společnost

David Hromas

Až tady Babiš nebude, bude líp….

Poslední dny před prezidentskou volbou lákají k polemice nad tím, kdo bude žhavý kandidát, kdo bude v takzvaně hvězdné pěchotě prezidentské volby. Také řešíme, kdo koho podpoří a kdo bude proti Babišovi, hlavně aby nevyhrál.

13.1.2023 v 8:28 | Karma: 19,93 | Přečteno: 495x | Diskuse| Politika

David Hromas

Drahé Česko

Těsně před Vánocemi jsem seděl v zasedačce v Mikulově jednoho mého zákazníka. Vařil mi kávu a já seděl v zasedačce sám a koukám, že má na stole minerálky z Rakouska.

9.1.2023 v 9:00 | Karma: 29,37 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Společnost

David Hromas

Západ směřuje ke kolapsu hodnot

Zažíváme jedno z nejbohatších období v naší historii, kdy si můžeme koupit téměř cokoli a zároveň jsou ordinace psychiatrů plné lidí v depresích, především těch mladých.

6.1.2023 v 9:00 | Karma: 40,33 | Přečteno: 1494x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 49
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1280x
"Lidé se nemění, mění se jen prostředí"

 

Seznam rubrik